Tuesday, June 09, 2009

Souped - Quito, Ecuador


Some part of Quito have really bad reputations. You have to keep your hand on your wallet in public transportation and the neighborhood of Mariscal Sucre (also known as Gringolandia) is unsafe at dark. The historic center is supposed to be safer but I've heard couple of stories from fellow travellers. Three people I met came back with this story: They were walking on the street and go soup thrown on their pants and bags. Somebody showed up right away with a napkin, offering to help. They suggested to take off their bags to clean the soup better and if their trick would work, they would then run away with the bags. All the people who have told me this story just ignored them and walked away. The thief are not aggresive.
It happened to me too on my last day in Quito. I got off the bus from Otavalo and decided to do the 20 minutes walk to my hostel. It was a georgous sunny Sunday morning. Most of the street in the historic center were closed to traffic for Quiteño families to bike around. Two blocks before getting to my hostel, I guy came up to me and told me I was covered in soup. I touched my back and got a bit of the smelly orange soup on my fingers. I didn't even had time to say anything that the napkin was out. I told him to fuck off and kept walking. So I got soup thrown at, but I got nothing stolen, I had planned to do laundry the next day anyway.

Certaines parties de Quito ont de mauvaises réputations. Il fautgarder sa main sur son porte-feuille lorsqu'on prend l'autobus ou le trolley et le quartier Mariscal Sucre (aussi connu sous le nom de Gringolandia) n'est pas sécure apres la tombé de la nuit. Le quartier historique est supposé etre plus sécure mais j'ai entendu des histoires d'autres voyageurs. Trois personnes que j'ai rencontré sont revenus avec cette histoire : Ils marchaient dans la rue lorsque de la soupe a été lancé sur leurs pantalons et sacs a dos. Quelqu'un se pointe tout suite apres avec une serviette et offrant son aide. Il suggere d'enlever le sac a dos pour mieux pouvoir les essuyer. Si son truc fonctionnait, il partirai en courant avec le sac a dos. Tout les gens qui m'ont conté cette histoire ont ignoré le monsieur a la serviette et continué leur chemin. Les voleurs ne sont pas aggressif.
Ceci m'est aussi arrivé durant mon dernier jour a Quito. Je suis descendu mon autobus en provenance d'Otovalo et j'ai décidé de marcher les 20 minutes qui me séparait de mon auberge. C'etait un superbe dimanche matin ensoleillé. La plupart des rues du centre historique étaient fermées a la circulation pour que les familles Quiteño puisse faire du vélo. Deux blocs avant d'arriver a mon auberge, un monsieur m'a rejoint pour me dire que j'étais couvert de soupe. J'ai touché mon dos est ramené un peu de soupe orangé avec mes doigts. Je n'ai meme pas eu le temps de rien dire que le monsieur tenait sa serviette. Je lui ai dit de décrisser et continuer a marcher. Je me suis fait tirer de la soupe mais on ne m'a rien voler, peu importe, j'avais prévu de faire du lavage le lendemain.

No comments:

Post a Comment

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Licence.