Monday, June 08, 2009

I bought a llama - Otavalo, Ecuador


Otavalo is famous for its Saturday market, one of the biggest of South America, if not the biggest. Since I was finishing volunteering on a Friday, I had time to go to the market before heading South. Even though Otavalo is probably only 30 kilometers away from were I was volunteering, the two places are separated by mountains and I had to pass through Quito for a total of 6 hours of travel.
During the other day of the week, Plaza de Ponchos is crowded with sellers, the majority of them indigenous. But on Saturday, several streets are closed to traffic and the market spill out in a gigantic area of the city. I spent the morning looking around, most of what is to sell are Alpaca wool sweaters or blankets, jewelries and some food (bulk or meal). I was a bit disappointed at how touristy it was. I didn't have anything to buy in particular, my backpack is already heavy enough. I still got two lemons for 20 cents (to make some limonade, I have to use that panela somehow) and a small llama made of wool, for fun. I took it in picture from the rooftop terasse of my hotel the next day.
Cockfights was scheduled for the evening. It's a national obsession here. I went there but nobody showed up to massacre their roosters. A dissapointed guy at the entrace door told me nothing would happened. Too bad.

Otavalo est reconnu pour sont marché du samedi, une des plus gros d'Amérique du Sud, sinon le plus gros. Comme j'ai terminé mon projet de bénévolat un vendredi, j'avais le temps de m'y rendre avant de continuer ma route vers le sud. Meme si Otavalo est seulement a environ 30 kilometres d'ou je travaillais, les deux endroits sont séparés par des montagnes et j'ai du passer par Quito, 6 heures de route au total.
Durant les autres jours de la semaine, il y a une foule de vendeur, la majorité indigene, sur la Plaza de Ponchos. Mais le samedi, plusieurs rues sont fermées a la circulation et le marché se déverse sur les rues environnantes. J'ai passé la matinée a me promener, la plupart de ce qui est a vendre sont des chandails ou couverture en alpaca, des bijoux et un peu de nourriture (en vrac ou des repas). J'étais un peu decu de voir que la majorité des gens au marché était des touristes. J'y suis seulement aller pour regarder, j'avais rien en particulier a acheter, mon sac est deja assez pesant pour le moment. J'ai quand meme acheter deux citrons pour 20 cents (pour faire de la limonade, faut bien que je trouve un moyen d'utiliser ma panela) et un petit llama fabriquer en laine. Je l'ai pris en photo de la terrasse sur le toit de mon hotel le lendemain.
Un combat de coq etait prévu pour la soirée. Le pays au complet est obsédé par ce sport. Je m'y suis rendu mais personne n'était la pour massacrer leur coqs. Un monsieur exaspéré m'a dit a la porte que rien ne se passerait cette soirée la.

No comments:

Post a Comment

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Licence.